پزشک جراحی فک و صورت

جراحی فک و صورت

 

جراحان فک و صورت برای درمان انواع بیماری ها و آسیب های سر ، گردن ، دهان ، فک و صورت آموزش دیده اند. جراحان فک و صورت واجد شرایط درمان بیماری های سر و گردن هستند، از جمله: فک نامنظم، ایمپلنت دندان، بیماری دندان عقل، جراحی ترمیمی دهان، سرطان های سر و گردن. این جراحان در زمینه بیهوشی و مدیریت درد نیز آموزش دیده اند. به طور کلی، جراحان فک و صورت برای اصلاح مشکلات یا ایجاد تغییرات زیبایی عمل می کنند. این جراحی ها عموماً روش های سرپایی را امتحان می کنند. آنها همچنین به شما می آموزند که چگونه پس از جراحی بهبود پیدا کنید و می توانند قرار ملاقات های بعدی را برای نظارت بر وضعیت شما تعیین کنند.

 

شما می توانید با مراجعه صفحات نوبت دهی لیست پزشکان و تخصص های مختلف ما را مشاهده کنید و از طریق لینک های زیر پزشک و تخصص مورد نظر خود را انتخاب کنید و نوبت بگیرید.

نوبت دهی پزشک

جراح مغز و اعصاب در هرمزگان

پزشک داخلی بندرعباس

پزشک زنان و زایمان هرمزگان

جراح فک و صورت چه آموزش هایی می بیند؟

از آنجایی که جراحی فک و صورت شامل زمینه های بسیاری از تخصص پزشکی است، ورود به آن دشوار است. یک جراح فک و صورت باید یک دوره دندان پزشکی را بگذراند. در غیر این صورت، فاقد آموزش لازم برای تشخیص و درمان مشکلات اساسی دهان هستند. به دلیل تمرکز بر ناحیه دهان، جراحان فک و صورت معمولاً به مدت چهار سال پس از اتمام دوره کارشناسی خود در دانشکده دندانپزشکی شرکت می کنند. به شما توصیه می کنیم حتما به یک جراح سرشناس و عالی رجوع کنید، زیرا یک جراح بد می تواند به شما آسیب های جدی برساند.

جراحی فک و صورت

 

جراحان فک و صورت قادر هستند چه بیمارانی را درمان کنند؟

جراح فک و صورت می تواند تعدادی از بیماری ها را درمان کند. جراحان فک و صورت بسیاری از موارد را مانند جراحان دهان درمان می کنند. با وجود این نام، جراحان فک و صورت از مهارت های خود برای انجام روش های کم تهاجمی روی صورت و گردن استفاده می کنند.

ایمپلنت های دندانی: جراحان فک و صورت می توانند دندان ها را برداشته و جایگزین مصنوعی کنند. این ایمپلنت ها به طور دائم در فک باقی می مانند و به عنوان دندان جایگزین عمل می کنند. آنها ممکن است فواید سلامتی یا زیبایی داشته باشند. جراحی ترمیمی: این جراحی ها می توانند، درصد از دست دادن دندان را کاهش دهند. مفاصل را بازسازی و حتی به بازسازی دندان های شکسته کمک کنند. اگر صورت یا استخوان‌های شما شکسته یا نامرتب باشد. می‌توانند به شما در ترمیم آن و کاهش ناراحتی کمک کنند.

شکاف لب یا کام: برخی از نقایص مادرزادی می توانند باعث ایجاد شکاف کام شوند. این عارضه می تواند تاثیر زیادی در زیبایی فرد در طول زندگی داشته باشد. جراحان فک و صورت می توانند به اصلاح این نوع نقایص مادرزادی از طریق جراحی کمک کنند.

 

در مواقع مختلفی می توان به جراح فک و صورت مراجعه کرد

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است شما به جراح فک و صورت مراجعه کنید. دندانپزشک یا پزشک شما می تواند شما را به آنها ارجاع دهد. افراد در نهایت باید در شرایط زیر به جراح فک و صورت مراجعه کنند: مشکلات استخوانی اکثر جراحان فک و صورت حداقل تا حدی برای اصلاح مشکلات ارتوپدی مانند نامرتبی فک کار می کنند. اگر درد مزمن مفصل گیجگاهی فکی، که به عنوان TMJ نیز شناخته می شود دارید، ممکن است دندانپزشک شما را به یک جراح ارجاع دهد.

سرطان های صورت، گردن و فک اغلب توسط جراحان فک و صورت انجام می شوند. این متخصصان آموزش و تجربه لازم را برای برداشتن تومورها بدون آسیب رساندن به اعصاب ظریف سر و گردن دارند. اگر تصادف کرده اید و صورتتان آسیب دیده است، ممکن است جراحی فک و صورت انجام دهید. جراحان فک و صورت نیز می توانند ایمپلنت های دندانی را برای جایگزینی دندان های از دست رفته قرار دهند.

 

 

جراحی فک و صورت

 

کلام آخر

در نهایت جراحان فک و صورت می توانند مشکلات زیبایی را نیز درمان کنند. اگر به ایمپلنت های دندانی علاقه مند هستید یا می خواهید ویژگی های صورت خود را تغییر دهید. در نهایت می توانید برای رسیدن به اهداف ظاهری خود به یکی از این پزشکان مراجعه کنید. این نوع متخصص بر روی چهار قسمت اصلی بدن تمرکز می کند: گردن، صورت طیف وسیعی از آسیب ها و بیماری های فک و دهان باید تشخیص داده و درمان شوند. رایج ترین جراحی کشیدن دندان است. به خصوص زمانی که فرد دندان عقل آسیب دیده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا