متخصص داخلی چه بیماری‌هایی را ویزیت می‌کند؟

متخصص داخلی

متخصص داخلی تشخیص و درمان بیماری ها و شرایط حاد شامل عفونت ها، آسیب ها و بیماری های دستگاه گوارش مطالعات تصویربرداری انواع شرایط فیزیکی مزمن مانند فشار خون بالا، دیابت، کم کاری تیروئید، بیماری قلبی و افسردگی را درمان و مدیریت می کند.

متخصص داخلی کیست؟ یک متخصص داخلی که در تمام اندام ها و سیستم های داخلی بدن تخصص دارد. بنابراین دانش و تجربه بالینی این پزشکان در تشخیص، درمان و مراقبت بزرگسالان اگر مشکل پزشکی آزاردهنده ای دارید. و نمی دانید مشکل در کدام اندام یا سیستم است باید به متخصص داخلی مراجعه کنید.

این متخصصان همچنین مهارت مدیریت بیماری های مزمن و مراقبت از بیماران مبتلا به بیش از یک بیماری را دارند. بنابراین برای تشخیص و درمان بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی، فشار خون، دیابت، چاقی و بیماری های مزمن ریوی می توانید به متخصص داخلی مراجعه کنید. این پزشکان طیف وسیعی از بیماری ها را درمان و مدیریت می کنند برخی از این متخصصان ممکن است یک تخصص را انتخاب کنند، و در یک زمینه خاص مانند قلب و عروق به سطح بالاتری از تخصص دست یابند.

نوبت دهی آنلاین با تفکیک تخصص:

نوبت دهی پزشک زنان و زایمان

پزشک رادیولوژی

پزشک کودکان

متخصص داخلی

بیماری هایی که پزشک داخلی ویزیت می کند چیست؟

متخصصان داخلی بزرگسالان در هر سنی را درمان می کنند و جزو اولین پزشکانی هستند که اکثر بیماران در ویزیت اولیه خود به آنها مراجعه می کنند. زیرا آنها پزشکانی هستند که در درمان بیماری های مربوط به اندام های داخلی مانند قلب، کلیه ها، کبد، ریه ها و غیره تخصص دارند.

آنها معمولا در مطب پزشک یا کلینیک کار می کنند، اما برخی ممکن است در بیمارستان ها در مناطقی مانند مراقبت های ویژه کار کنند. و همچنین در صورت گذراندن دوره آموزشی در یکی از رشته های ذکر شده، مهارت آنها در یک رشته افزایش می یابد. و می توانند به صورت مستقل در بخش های تخصصی بیمارستان حضور یابند داخلی رشته وسیعی است. بنابراین کار متخصص داخلی متنوع است به عنوان مثال می توانند یک بیمار دیابتی و یک بیمار دیگر مبتلا به عفونت گوش را همزمان درمان کنند.

بیماری های مربوط به متخصصین داخلی

عقل سلیم حکم می کند که فرد همواره مراقب سلامتی خود باشد و در صورت بروز کوچکترین مشکل روحی و جسمی سریعا به متخصص مربوطه اطلاع دهد. در بین تخصص های رشته پزشکی، داخلی یکی از گرایش هایی است که بیشتر به آن نیاز داریم. اما باید بدانیم چه زمانی به متخصص داخلی مراجعه کنیم.

طب داخلی می تواند طیف وسیعی از بیماری ها را تشخیص داده و درمان کند، به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فشار خون
  • وجود چربی و قند در خون
  • بیماری های عفونی در بدن
  • عوارض کم خونی
  • ناهنجاری ها و بیماری های دستگاه تنفسی، از جمله تنگی نفس و برونشیت مزمن
  • مشکلات گوارشی از جمله درد معده، سوء هاضمه و غیره
  • غربالگری بیماری در نوجوانان و بزرگسالان
  • برنامه ریزی رژیم غذایی برای درمان چاقی و لاغر
  • البته همانطور که قبلا گفتیم، متخصص داخلی باید هر کاری که می تواند انجام دهد.

متخصص داخلی

تفاوت بین پزشک داخلی و پزشک عمومی

برخی افراد فکر می کنند که یک متخصص داخلی همان پزشک عمومی است و هر دو شرح وظایف یکسانی دارند. در این قسمت از مقاله تفاوت بین پزشک عمومی و متخصص داخلی را به شما خواهیم گفت. پزشک عمومی فقط دوره مربوط به پزشکی عمومی را می گذراند. اما پزشک داخلی برای بررسی بهتر وضعیت بیماران بالغ باید یک دوره تخصصی 3-6 ساله را پس از اتمام دوره پزشکی عمومی بگذراند. حتی این امکان برای متخصص داخلی وجود دارد که در یک رشته خاص تخصص پیدا کند و دوره های فوق تخصصی را بگذراند.

متخصصین داخلی در بیمارستان ها و کلینیک ها کار می کنند. و می توانند طیف وسیعی از بیماری های داخلی را تشخیص داده و درمان کنند. البته متخصص داخلی نباید جراحی را انجام دهد.

متخصص داخلی می تواند به عنوان مشاور در کنار متخصص عمل کند. و درمان بیماری را تسهیل کند در حالی که پزشک عمومی این توانایی را ندارد.

ویژگی های یک متخصص داخلی خوب و قابل اعتماد

انتخاب یک متخصص خوب یکی از گام های اصلی و اساسی در تشخیص سریع و مدیریت صحیح اکثر بیماری ها است ویژگی های یک متخصص داخلی خوب عبارتند از:

  • دارا بودن دانش به روز
  • متعهد شد
  • با صبر
  • اعتماد به نفس کافی داشته باشید
  • کاملا رک و پوست کنده
  • آزمایش کردن

کلام آخر

انتخاب یک متخصص داخلی که تمام ویژگی های فوق را داشته باشد. یکی از بهترین افراد برای مشاوره با همه کسانی است که از بیماری های مزمن طولانی مدت رنج می برند قبل از انتخاب پزشک مناسب توجه به ویژگی های فوق نقش مفیدی در تصمیم گیری خواهد داشت.

1 دیدگاه دربارهٔ «متخصص داخلی چه بیماری‌هایی را ویزیت می‌کند؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا