فوق تخصص جراحی فک و صورت

جراحی فک و صورت

هنگامی که به دندانپزشک مراجعه می کنید، ممکن است نیاز به یک جراح دهان و دندان هم داشته باشید. با این حال، خوب است بدانید که این متخصصان در شرایطی که نیاز به ایمپلنت دندان و جراحی فک و صورت دارید. آموزش دیده اند. مهم است که به یاد داشته باشید که جراحان دهان در انجام انواع مختلف بیهوشی و آرامبخش مهارت بالایی دارند. بنابراین در طول انجام جراحی هیچ ناراحتی را تجربه نخواهید کرد.

همچنین شما می توانید از خدمات نوبت دهی آنلاین ما استفاده کنید:

سونوگرافی بندرعباس

جراح فک و صورت در هرمزگان

متخصص رادیولوژی فک و صورت در هرمزگان

جراحی فک و صورت

جراح مخصوص دهان چه کسی است؟

جراح دهان (یا به طور کامل تر “جراح دهان و فک و صورت”) دندانپزشکی است که آموزش های پیشرفته ای در زمینه جراحی دارد. این آموزش پیشرفته در طول دوره رزیدنتی انجام می شود و تکنیک های بیهوشی، پیوند استخوان، آسیب شناسی، جراحی پلاستیک و جراحی عمومی را آموزش می دهد. 9 نوع تخصص دندانپزشکی وجود دارد و جراحی دهان دومین مورد رایج از این 9 رشته است.

اگر با یک مشکل پیچیده دهان به دندانپزشک مراجعه کنید، احتمالاً شما را به یک جراح دهان ارجاع می دهد. در زیر برخی از دلایل نیاز بیماران به مراجعه به جراح دهان ذکر شده است که دامنه وسیع این تخصص را نشان می دهد. اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMD یا TMJ)، درد فک یا صورت، الزامات جراحی زیبایی صورت، شکاف لب یا کام، تومور دهان، ایمپلنت دندان، خروپف، آتروفی استخوان های فک، مشکلات پروتز، ضربه به صورت، مانند شکستگی فک، دندان های آسیب دیده یا شکسته، دندان عقل، عفونت های شدید یا سایر بیماری های دهان، بیهوشی عمومی برای هر عمل دندانپزشکی.
بسته به نوع مشکلی که دارید، جراح دهان ممکن است شما را در مطب دندانپزشکی، کلینیک جراحی سرپایی یا بیمارستان درمان کند. جراحان دهان اغلب به عنوان بخشی از تیم متشکل از دندانپزشکان، جراحان اطفال، فیزیوتراپیست ها یا جراحان پلاستیک کار می کنند و عمل آنها شامل روش های مختلفی است.

وظایف جراح فک و صورت چیست؟

یک جراح دهان ممکن است برای کمک به تشخیص مشکل، مطالعات تصویربرداری یا بیوپسی انجام دهد. و ممکن است در طول یک عمل آرام‌بخش داخل وریدی یا نوعی بیهوشی را تجویز کند. خواه کاشت ایمپلنت در دهان یک بیمار سالم، برداشتن تومور سرطانی یا انجام پیوند استخوان بر روی آن باشد. آنها در انجام جراحی های ترمیمی برای آسیب های فک، گونه یا حتی پیشانی یا بینی تجربه دارند. اگر آپنه انسدادی دارید و روش های ساده تر موفقیت آمیز نبودند، ممکن است پزشک شما را برای جراحی فک به یک جراح دهان ارجاع دهد. این متخصصان در بسیاری از روش‌های مختلف مهارت دارند. زیرا تقریباً با هر نوع مشکل جدی که می‌تواند در ناحیه عمومی دهان رخ دهد، آموزش دیده‌اند.

 

جراحی فک و صورت

ارزیابی های مختلف توسط پزشک

متخصصان جراحی فک و صورت و دهان می توانند انواع شکستگی های استخوانی و آسیب های پیچیده پوستی، شکستگی استخوان های فک و صورت و بازیابی اعصاب قطع شده را انجام دهند. همه اینها در قالب جراحی فک و صورت انجام می شود. همچنین درمان آسیب هایی که عبارتند از: بافت های دهان، ضرب و شتم، استخوان های بینی، کاسه چشم و سایر مواردی که به استخوان های صورت مربوط می شود. جراحان دهان و دندان کیست ها و تومورهای خوش خیم دهان و صورت، غدد بزاقی بدخیم، سرطان دهان و عفونت های جدی غدد بزاقی فک و گردن را درمان می کنند.

جراح دهان می تواند درد صورت، از جمله مشکلات مفصل گیجگاهی فکی را تشخیص داده و درمان کند. علاوه بر این، زمانی که درمان غیرجراحی کافی باشد یا آسیب جدی به مفاصل وارد نشود، این جراحان می توانند مشاوره و راهنمایی های لازم را به بیمار ارائه دهند. جراحان فک و صورت می توانند آسیب های استخوان های صورت و مشکلات بافت نرم ناشی از برداشتن استخوان یا کیست ها و تومورها را ترمیم کنند تا شکل و عملکرد اولیه آن را بازیابی کنند.

 

کلام آخر

اگر دندانپزشک شما مشکوک به OSA باشد، احتمالاً شما را برای پلی سومنوگرافی به کلینیک ارجاع می دهد. این آزمایش در طول شب هنگام خواب انجام می شود. و الگوهای خواب شما نظارت و تجزیه و تحلیل می شود. مطمئن شوید که پزشک دهان، فک و صورت شما تمام گزینه های درمان یا اصلاح وضعیت شما و همچنین مزایا و معایب هر کدام را توضیح می دهد. مطمئن شوید که اطلاعات مختصری در مورد تشخیص جراح و برنامه درمانی توصیه شده و زمان لازم برای اتمام کار خود دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا