شایع ترین بیماری های چشمی

بیماری های چشم

چشمان شما یکی از با ارزش ترین دارایی های شماست. این احتمال وجود دارد که بسیاری از شما در زندگی خود با یک بیماری های چشمی یا مشکل مربوط به بینایی مواجه شده باشید. برخی از بیماری های چشمی خفیف هستند. خود به خود از بین می روند و یا به راحتی در خانه قابل درمان هستند. اما برخی از این بیماری های چشمی آزاردهنده هستند، بنابراین باید مراقب آنها بود و به چشم پزشک مراجعه کرد. از آنجایی که حفظ سلامت چشم بسیار مهم است، در این مقاله به مهم ترین و شایع ترین بیماری های چشمی پرداخته ایم. بسیاری از آنها ممکن است برای شما آشنا باشند.

 

مراجعه های آنلاین مرتبط ما:

نوبت دهی اینترنتی
جراح مغز و اعصاب در هرمزگان
پزشک جراحی فک و صورت

اما توصیه می کنیم برای آگاهی از علائم بیماری های چشمی و آگاهی از خطر ابتلا به آن، این مقاله را تا انتها بخوانید. این مقاله راهنمای خوبی برای شما است، اما باید برای تشخیص و درمان قطعی به چشم پزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر علائم شما بدتر شود یا ادامه یابد. بنابراین، اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می کند، لطفاً قبل از اینکه بیماری بینایی شما را تهدید کند، در اسرع وقت با چشم پزشک مشورت کنید.

گلوکوم

 

گلوکوم چیست؟

گلوکوم یک بیماری شایع چشمی است که در آن عصب بینایی چشم آسیب دیده و با گذشت زمان بدتر می شود. آب سیاه باعث ایجاد فشار در مایع چشم می شود که می تواند به عصب بینایی که مسئول ارسال تصاویر به مغز است آسیب برساند. این افزایش فشار که فشار داخل چشمی نیز نامیده می شود، در صورت تداوم طولانی مدت می تواند منجر به از دست دادن دائمی بینایی شود. شایع ترین نوع گلوکوم، همچنین به عنوان گلوکوم با زاویه باز شناخته می شود، یک بیماری های چشمی است که در آن شبکیه طبیعی به نظر می رسد، اما جریان سیال مختل می شود. این نوع بیماری که گلوکوم حاد یا مزمن زاویه بسته نیز نامیده می شود، جریان چشم را تحت تأثیر قرار می دهد. زیرا زاویه بین قرنیه و عنبیه بسیار باریک است و فشار زیادی در چشم ایجاد می شود.

رتینوپاتی ناشی از دیابت

رتینوپاتی دیابتی اساساً یک عارضه دیابت است که با گسترش آسیب به رگ های خونی از طریق بافت های حساس به نور شبکیه چشم را تحت تأثیر قرار می دهد. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا 2 ممکن است از این بیماری های چشمی رنج ببرند. یکی از عملکردهای اشک روان کردن چشم است. بیماری خشکی چشم زمانی رخ می دهد که چشم قادر به تولید اشک کافی نباشد. این بیماری به دلایل زیادی از جمله ناتوانی بدن در تولید اشک یا کم اشک ایجاد می شود. ورم ملتحمه، همچنین به عنوان چشم صورتی نیز شناخته می شود، التهاب بافت پشت پلک و پوشش ملتحمه است. این بیماری بسیار مسری است اما به ندرت ممکن است تشدید شود.

 

بیماری های چشم

عیوب انکساری چیست؟

عیوب انکساری شایع ترین مشکلات چشمی یا به عبارت دیگر شایع ترین علت مشکلات بینایی است. هنگامی که نور از قرنیه و عدسی عبور می کند، انکسار در چشم اتفاق می افتد. خطاها ممکن است به دلیل طول کره چشم، اعوجاج قرنیه یا پیری طبیعی عدسی رخ دهد. عیوب انکساری شامل نزدیک بینی، آستیگماتیسم و ​​پیرچشمی در سنین 40 تا 50 سالگی رخ می دهد. بسیاری از این بیماری های چشمی را می توان با عینک، لنز تماسی یا در برخی موارد جراحی اصلاح کرد.

در نزدیک بینی، توانایی دیدن اشیای نزدیک به وضوح بیشتر از اجسام دور است، یعنی افراد نمی توانند اجسام دور را ببینند، اما می توانند اجسام نزدیک را به وضوح ببینند. نزدیک بینی به دلیل انحنای بیش از حد قرنیه و کشیده شدن کره چشم نسبت به شرایط عادی ایجاد می شود و نقطه کانونی عدسی روی شبکیه قرار نمی گیرد و در مقابل آن تشکیل می شود. دلایل آن می تواند این باشد: ژنتیک، همیشه نگاه کردن به اجسام نزدیک، کار زیاد با موبایل و کامپیوتر یا کارهای ظریف مانند خیاطی و بافتنی از عوامل اصلی نزدیک بینی هستند.

کلام آخر

دور بینی مشکل در تمرکز بر روی اجسام نزدیک است. دوربینی نیز بسیار شایع است و با افزایش سن میزان بروز آن افزایش می یابد. علت هیپرمتروپی، قرنیه غیرطبیعی صاف یا کره چشم است که کوچکتر از حد طبیعی است، به این معنی که نقطه کانونی عدسی روی شبکیه قرار نمی گیرد و پشت آن تشکیل می شود. درواقع بیماری های چشمی قابل پیشگیری و درمان هستند. شما می توانید با مراجعه به چشم پزشک و متخصص برای درمان خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا