اختلالات چشمی که ممکن است خطرناک باشد

اختلالات چشمی

 

اختلالات چشمی معمولاً نشانه سایر بیماری های خطرناک است. در این مقاله با ۱۴ اختلالات چشمی آشنا می شوید که هر کدام نشان دهنده یک بیماری خطرناک است. شاید تعجب کنید که بدانید چشمان شما چیزهای زیادی در مورد سلامتی شما می گوید. رنگ‌ها، دانه‌ها و برجستگی‌های غیرعادی فقط روی دید شما تأثیر نمی‌گذارند. مشکلات جدی سلامتی اغلب با علائم عجیب چشمی قابل تشخیص است. این 14 بیماری چشمی می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی باشد.

 

شما می توانید با مراجعه به صفحات مورد نظر از خدمات نوبت دهی آنلاین ما استفاده کنید:

متخصصان چشم‌پزشک در هرمزگان

چشم‌پزشک در بندرعباس

 

اختلالات چشمی

انواع اختلالات چشمی

اکثر مردم این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند توده روی پلک پایین فقط یک گل مژه ساده است. با این حال، اگر التهاب از بین نرود، ممکن است یک سرطان نادر باشد. سرطان غده سباسه مانند یک خال به نظر می رسد، اما ماه ها طول می کشد و همچنان در همان مکان ظاهر می شود. وقتی گوشه چشم فرد شروع به افتادن یا پریدن می کند، به هیچ وجه آن را نادیده نگیرید. از دست دادن موی ابرو یکی از علائم واقعی بیماری تیروئید است. این معمولاً نشانه ای از شروع میگرن شدید است. به نظر می رسد که لبه های میدان دید شما حرکت می کنند، منحنی می شوند یا سوسو می زنند. اگر این اتفاق افتاد، سعی کنید استراحت کنید و مسکن مصرف کنید.

اختلالات چشمیاز نوع حاد آن

ماکولا، بخش مرکزی کوچک شبکیه، عصب بینایی چشم که به مغز متصل است. زجاجیه، بافت شفاف و ژله مانند در مرکز چشم، مشیمیه، لایه سیاه نازک چشم، صلبیه در قسمت سفید چشم و حرکت کره چشم که به آن متصل است. کره چشم توسط 6 ماهیچه کوچک به ماهیچه های چشم وصل است. اختلال در عملکرد این ماهیچه ها باعث بیماری هایی مانند انحراف چشم یا چشم چپ می شود. انواع اختلالات چشمی که درمان نمی شوند و گاهی با تشخیص به موقع قابل پیشگیری هستند عبارتند از:

نقایص انکساری (نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم)، پیرچشمی، آب مروارید، گلوکوم، کوررنگی، شب کوری، سندرم خشکی چشم، اشک چشم، قرمزی چشم، مژه های کدر، ملتحمه یا چشم صورتی، ناخنک، سوزش چشم، ناهنجاری یا لوشیای چشم، نیستاگموس، پرش پلک (تیک عصبی چشم)، بیرون زدگی مردمک چشم، فشار چشم، آلرژی چشم، زخم قرنیه، قوز قرنیه، بلفاریت، التهاب پلک، شالازیون (کیست پلک)، افتادگی پلک، افتادگی چشم یا دژنراسیون ماکولا، رتینوپاتی دیابتی، جداشدگی یا پارگی شبکیه، یووئیت، التهاب لایه میانی چشم و عفونت چشم یا مشکلات مربوط به عدسی.

چشم خود را بهتر بشناسید

دانستن آناتومی چشم برای شناخت یک باختلالات چشمی ضروری است. چشم یکی از پیچیده ترین اجزای بدن انسان است. دانستن ساختار پیچیده و آناتومی چشم می تواند کمک زیادی به درک بیماری های خطرناک چشم کند. تنها تعدادی از این قسمت ها در این آناتومی که توسط تیم ما گردآوری شده ذکر شده است.

 

اختلالات چشمی

اختلالات چشمی با پیرچشمی را بهتر بشناسید

یکی دیگر از شرایط خطرناک پیرچشمی است. پیرچشمی بخشی از روند طبیعی پیری چشم است و به معنای از دست دادن توانایی دیدن خوب اجسام نزدیک است. این بیماری بعد از 50 سالگی ظاهر می شود و معمولاً بر هوشیاری اولیه تأثیر نمی گذارد. عینک مطالعه، لنزهای تماسی، لیزیک، جراحی چشم با لیزر و روش‌های دیگر می‌تواند برای بازیابی دید خوب در خواندن استفاده شود. از آنجایی که این وضعیت در طول زندگی ادامه خواهد داشت، درک این نکته مهم است که می تواند سایر شرایط رایج بینایی مانند دوربینی و آستیگماتیسم را پیچیده کند.

پیرچشمی یک اختلال نزدیک بینی نیست. چشم پزشکان این قوانین را تمرکز معمول بر ماهیت مشکلات ساده می نامند. پیرچشمی زمانی رخ می دهد که عدسی طبیعی چشم توانایی خود را از دست بدهد. با از دست دادن تدریجی خاصیت ارتجاعی کره چشم، قدرت مربوطه کاهش می یابد. استفاده نادرست از لنزهای تماسی می تواند منجر به عفونت و بیماری های خطرناک چشمی شود. استفاده طولانی مدت از لنزهای تماسی، عدم رعایت بهداشت و مراقبت نادرست می تواند احتمال ورود میکروب ها به قرنیه را افزایش دهد.

سخن پایانی

توجه به سلامت چشم شاید یکی از مهم ترین و در عین حال عاقلانه ترین کارهایی باشد که هر فردی باید انجام دهد. شناخت باختلالات چشمی به شما کمک می کند تا قبل از از دست دادن فرصت از شدت مشکل جلوگیری کنید. در صورت مشاهده علائم مشکوک با چشم پزشک تماس بگیرید. این علائم تا زمانی که جدی گرفته نشوند تهدیدی برای بینایی شما نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا