آنچه درمورد متخصص کودکان باید بدانید

متخصصان کودکان

 

متخصص اطفال پزشکی است که در درمان و مراقبت از نوزادان، نوجوانان و گاهی بزرگسالان آموزش دیده و متخصص است. یکی از مهم ترین کارهایی که باید قبل از تولد نوزاد انجام دهید این است که پزشکی را انتخاب کنید که بر سلامت و بهداشت کودک شما نظارت داشته باشد. کودکان به سرعت رشد می کنند و در طول زمان تغییرات فیزیکی، عاطفی و رفتاری را تجربه می کنند. بنابراین، گروه های سنی مختلف، از دوران نوزادی، کودکی، نوجوانی و اوایل بزرگسالی، نیازهای منحصر به فردی دارند که فراتر از دانش پزشکان بزرگسال است. در مقاله زیر به پزشک کودکان، نقش او، بیمارانی که درمان می کند و لیستی از فوق تخصص های کودکان را ارائه می دهیم.

 

نوبت گیری تخصص های مرتبط:

پزشک رادیولوژی

پزشک زنان و زایمان

پزشکان داخلی

 

متخصص کودکان

متخصص کودک چه کسی است؟

مراجعه به متخصص کودکان می تواند به کودک کمک کند، تا از شر بیماری های مختلف خلاص شود. متخصص کودکان پزشکی است که در درمان نوزادان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان تخصص دارد. تعیین محدوده سنی برای مراقبت از کودک کار آسانی نیست. زیرا به نیازهای جسمی و روانی فرد بستگی دارد. اما به طور کلی متخصصان اطفال از افراد زیر 18 سال مراقبت می کنند. آنها را از نظر جسمی، روحی و روانی معاینه می کنند و در صورت بروز آسیب به درمان آنها می پردازند. یک متخصص اطفال این واقعیت را درک می کند و سلامت کودک را بر اساس محدوده های طبیعی برای سن آنها ارزیابی می کند.

متخصص کودکان

 

متخصص کودکان چه وظایفی دارد؟

یک متخصص کودکان تا سن 5 سالگی کودک شما را به طور مکرر معاینه می کند. تا از سلامت جسمی و روانی کودک اطمینان حاصل کند. پس از 5 سالگی، متخصص اطفال هر سال کودک شما را معاینه می کند. و سلامت جسمی و روانی او را بررسی می کند.

به طور معمول، متخصص کودکان: معاینه فیزیکی را انجام می دهد. کودکان مختلف واکسن های توصیه شده را در سنین مختلف دریافت می کنند. رشد جسمانی، رشد ذهنی و رفتار و مهارت های فردی کودک در سنین مختلف، با استاندارد فعلی مقایسه و تجزیه و تحلیل می شود. بیماری ها، عفونت ها، جراحات، شکستگی ها، رگ به رگ شدن و سایر مشکلات سلامتی کودک شما را تشخیص داده و درمان می کند. و در صورت نیاز داروهایی مانند مسکن ها و آنتی بیوتیک ها را تجویز می کند.

در مورد نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی، ایمنی، تغذیه و جسمی فرزندتان اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهد. می توانید از پزشک اطفال در مورد درمان خود سوال بپرسید و در معاینات مختلف مشاوره بگیرید تا بتوانید وظایف خود را به عنوان والدین کودک بهتر انجام دهید. اگر کودک شما بیمار است و نیاز به مراقبتی فراتر از تخصص پزشک اطفال دارد، متخصص اطفال شما را به فوق تخصص مناسب ارجاع می دهد.

متخصص کودکان طیف گسترده ای از خدمات مرتبط با سلامت کودکان و نوجوانان را ارائه می دهند. پس از اتمام دوره تخصص، متخصص کودکان می تواند برای یک فوق تخصص مثلاً متخصص قلب و عروق کودکان یا فوق تخصص غدد اطفال و … اقدام کند.

 

متخصص کودکان

متخصص کودکان قادر است چه بیماری هایی را درمان کند؟

متخصص کودکان با انجام آزمایشات و معاینات مختلف، بیماری های مختلف را تشخیص داده و درمان می کنند تا سلامت جسمی و روحی کودکان را تضمین کنند. این پزشکان واکسن‌های مختلفی را که باید به کودکان در سنین مختلف داده شود، نظارت می‌کنند. برای مثال واکسن فلج اطفال که اگر تزریق نشود باعث فلج اطفال می‌شود. متخصص کودکان توصیه های بهداشتی مناسبی را به کودکان و والدین در هر سنی ارائه می کنند تا به کودکان کمک کنند زندگی بهتر و سالم تری داشته باشند. موارد دیگری که پزشکان اطفال بررسی می کنند شامل رشد و بلوغ کودکان است.

 

نتیجه گیری

این نوع اورژانس های پزشکی اغلب به روش ها، تجهیزات و تکنیک های تخصصی نیاز دارند که پزشکان اورژانس اطفال برای استفاده از آنها آموزش دیده اند. پزشکان اورژانس اطفال در بخش های اورژانس بیمارستان های کودکان، بیمارستان های آموزشی، بیمارستان های دولتی و خصوصی و کلینیک های مراقبت های ویژه کودکان کار می کنند. متخصص کودکان زیادی وجود دارد. شما باید به یکی از آن ها اعتماد کنید. ما در مجموعه خود دارای پزشکان ماهر زیادی هستیم اگر فکر می کنید که نیاز به مشاوره برای انتخاب پزشک دارید، می توانید روی کمک ما حساب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا