دکتر قلب و عروق

دکتر قلب و عروق

قلب مهمترین عضو بدن است و به گفته هر متخصص قلب، کنترل سلامت و وضعیت قلب همیشه ضروری است. قلب در واقع مانند پمپی است که خون را به قسمت های مختلف بدن هدایت می کند. و در نتیجه هر گونه اختلال در قلب به سایر قسمت های بدن آسیب می رساند و بدترین عارضه آن اختلال در عملکرد مغز است.

دکتر قلب و عروق می تواند به قلب شما کمک کند تا سلامت خود را بازیابی کند. در صورت نیاز به مراجعه به متخصص قلب می توانید به راحتی از کلینیک ما استفاده کنید. و به صورت آنلاین و به راحتی با بهترین متخصصین قلب و عروق نوبت  بگیرید.

دکتر فلب و عروق

دکتر قلب و عروق کیست؟

به عبارت ساده متخصصان قلب پزشکانی هستند که با قلب و عروق خونی کار می کنند. آنها بیماری های قلبی را تشخیص و درمان می کنند. متخصص قلب، متخصصی است که به عنوان مشاور سایر پزشکان عمل می کند آنها همچنین بیماران مبتلا به مشکلات قلبی را می بینند.

قلب یک رشته پیچیده است متخصصان قلب آموزش های گسترده ای دریافت می کنند:

چهار سال دانشکده پزشکی، سه سال آموزش پزشکی داخلی و سپس سه سال یا بیشتر آموزش تخصصی در رشته قلب و عروق برای درک پیچیدگی های قلب انسان، متخصصان قلب برای یک دهه یا بیشتر مشغول مطالعه و آموزش بوده اند. و با خطر فراگیر بیماری قلبی، آموزش بیش از پیش مورد نیاز است.

بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در میان مردان و زنان در ایالات متحده است. از هر چهار مرگ یک مورد را می توان به بیماری قلبی نسبت داد. از آنجایی که قلب یک اندام حیاتی است، مراقبت از قلب و عروق یکی از مهمترین شاخه های پزشکی است.

شما می توانید برای نوبت گیری برای پزشک زنان و زایمان و پزشک رادیولوژی به صفحات مورد نظر مراجعه فرمایید.

ویژگی ها و وظایف متخصص قلب و عروق

همانطور که می دانید وظیفه دکتر قلب و عروق مراقبت از وضعیت قلب و عروق خونی است که به بدن خون رسانی می کنند. و تعیین می کند چه نوع نارسایی در سیستم قلبی عروقی، علت بیماری و غیره در اختیار متخصص قلب است. لازم به ذکر است که بدانید متخصص قلب جراحی انجام نمی دهد. اما در صورتی که انجام عمل جراحی قلب بیمار را ضروری بداند باید از یک جراح مجرب و ماهر در این زمینه کمک بگیرد.

مهمترین وظایف متخصص قلب و عروق عبارتند از:

  1. متخصص قلب باید ابتدا معاینات و آزمایشات لازم را برای تعیین وضعیت قلب بیمار انجام دهد. و چون نتیجه معاینات مشخص نیست، متخصص قلب نباید حدس های ذهنی خود را در مورد بیماری بیان کند. تا بیمار نگران نباشد استرس می تواند وضعیت قلب را بدتر کند و در نتیجه نتیجه آزمایش نادرست خواهد بود.
  2. سپس متخصص قلب، آزمایشات را بررسی کرده و معاینه فیزیکی بیمار را انجام می دهد تهیه پرونده پزشکی بیمار ضروری است. این فایل شامل مجموعه آزمایشات و معاینات انجام شده، نتایج معاینات فیزیکی، روش درمان، دوره درمان، وضعیت بیمار تا وضعیت فعلی و غیره خواهد بود. دلیل نیاز به پرونده پزشکی این است که اگر بیمار تصمیم گرفت در حین درمان به متخصص قلب دیگری مراجعه کند یا اگر متخصص قلب لازم بداند در طول درمان از سایر متخصصان کمک بگیرد. این پرونده پزشکی می تواند گزارش کاملی از وضعیت بیمار ارائه دهد.
  3. در طول درمان متخصص قلب ممکن است تصمیم بگیرد که روش درمان را تغییر دهد در این صورت بیمار باید نظر خود را رعایت کند عاقلانه ترین کار این است که متخصص قلب، قبل از شروع روش درمانی، وضعیت بیمار را به دقت بررسی کرده و نتایج آزمایش را آزمایش کند و سپس تصمیم نهایی را در مورد روش درمانی بگیرد.
  4. تا جایی که ممکن است، متخصص قلب باید درمان دارویی و غیر جراحی را برای بیمار در نظر بگیرد جراحی آخرین گزینه است و زمانی استفاده می شود که روش های دیگر برای بیمار موثر نباشد به عنوان مثال، یک متخصص قلب ممکن است سبک زندگی را تغییر دهد و داروهای خاصی را تجویز کند.

انواع قلب و عروق

1) متخصص بین المللی قلب (ترمیم کاتتر قلب یا عروق خونی): پزشک جریان الکتریکی درون بافت قلب و نحوه انتشار آن را مطالعه می کند و در نهایت آن را الگوی فعلی می نامد.

2) فوق تخصص بیماری های مادرزادی قلب در بزرگسالان: آنها در ارزیابی و درمان بزرگسالان مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی تخصص دارند هدف این است که افرادی که با بیماری قلبی مادرزادی متولد می شوند، زندگی طولانی و سالمی داشته باشند.

3) متخصص نارسایی قلبی: حمله قلبی مهمترین عامل نارسایی قلبی است متخصص در این زمینه به جستجوی علل حمله قلبی، پیشگیری، تشخیص و درمان سریع و به موقع آن می پردازد.

4) متخصص ضربان ساز و الکتروفیزیولوژی: استفاده از ضربان ساز یا ضربان قلب برای ترمیم و باز کردن قلب و عروق کرونر برای این منظور، الکتروفیزیولوژیست از انواع ضربان قلب برای باز کردن عروقی که توسط رسوبات پلاک مسدود شده اند استفاده می کند.

5) اکوکاردیولوژیست یا اکوکاردیوگرافی: یک اکوکاردیولوژیست با استفاده از امواج صوتی از قسمت های مختلف قلب عکس می گیرد وی متخصص در زمینه تست استرس اکوکاردیوگرافی داینامیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا